Puheenjohtajan kirje 1.4.2020

Tervehdys

Koronakriisi pyyhkäisi voimalla päällemme. Kukapa olisi uskonut että joudumme äkkiarvaamatta näin vakavaan tilanteeseen. Kaikkien arki on muuttunut tavalla tai toisella. Nyt kriisi on valunut päivä päivältä useampaan yritykseen. Epätoivoon ei saa vaipua, vaikka tilanne vakava onkin ja varmasti ahdistus ja uneton yö on tullut tutuksi liian monen arkeen.

Nyt on toiminnan aika – tuleen ei kannata jäädä makaamaan. Monelle hämmennystä on herättänyt se, että hallituksen tiedottamat tuet eivät ole olleet saman tien haettavissa. Tutustutaan tarjolla oleviin tukiin, neuvotellaan maksuaikoja, tehdään lainajärjestelyjä pankkien kanssa, seurataan uutisia ja etsitään tietoa.

Kannustan seuraamaan aktiivisesti EHT-liiton nettisivulta löytyvää Tiedotetta ja sen linkkejä, joiden alta löytyy paljon alati päivittyvää tietoa.

Sen jälkeen kaikki luovuus peliin sen suhteen, miten omassa toiminnassa voisi löytää uusia ratkaisuja. Kriisi saattaa herättää meitä katsomaan uudella tavoin tähänastista toimintaamme.

EHT:llä on monesti luontaista ratkoa asioita yksin ja selvitä tilanteista ilman apua. Moni joutuu tekemään vaikeat ratkaisut paineen alla. Tässä epäselvässä ja epävarmassa tilanteessa meillä kaikilla on luontaisesti voimattomuuden tunne päällimmäisenä. Pidä yhteyttä kolleegoihin ja liiton luottamushenkilöihin, olemmehan kaikki samassa venessä. Siksi kenenkään ei kannata jäädä itsekseen miettimään ja murehtimaan. Tuetaan toisiamme.

Voimia!

Pj. Ilkka Garaisi